tisdag 29 mars 2011

Helt stirrig

Det är mycket jag har i luften just nu.

Jag får veta mer och mer varje dag som jag knappt kan greppa.

Nu nu nu är tiden för mig att ta över och sköta det här företaget som det förtjänar att skötas. Det är en skymf mot företaget, mot oss mot alla att det är som det är.

Jag tror inte att jag kan saker bättre än min far...han HAR mer erfarenhet...men han använder den inte. Han kör spikrakt neråt..han tror att det är uppåt..han hoppas såklart på det...men han lurar sig själv. Och nu har jag fåttt nog.

Jag är nervös.
Det är ett stort steg....det kommer bli skitjobbigt att ta upp det med honom. Men det måste göras. YOWSA...nu fick jag buller i magen bara av tanken. Det är som den där känslan man har i ett förhållande när något är fel och man inte vet framtiden av förhållandet men man vet att något måste hända...en äcklig oroskänsla. Magkänsla.

Men i det här fallet är det ingen som säger till mig att jag inbillar mig...alla vet att det måste ske en förändring och alla vet att det är jag och ingen annan som kan utföra den (utöver pappa...som måste tillåta förändringen).

Jag har en magkänsla som är starkare än något annat. När folk säger till mig att jag inbillar mig så börjar jag tvivla på mig själv. Pappa brukar säga att jag inte är redo, att jag inte kan, aldrig skulle klara det etc. Men jag har kommit på att han fintar bort mig för att det är bekvämare för honom att jag inte har total insyn.

Jag må vara lite tankspridd och luftig i hjärnan emellanåt...men jag är fan inte dum. Och det är synd att jag blir underskattad för att det är bekvämast när min förmåga kanske SKULLE vara tillräcklig om jag fick chansen.

Fan vad svårt det är att försöka förklara utan att hänga ut för mycket...jag gör nog så som det är :( men nån måtta får det vara.

Jag har en passion för den här branschen...han har en passion för pengar. Jag kan inte jobba med det mottot han vill. Pengar ger inte alltid kvalitet. Idet här fallet ger fingertoppskänsla och intresse kvalitet som sen genererar pengar om det nu är så jävla viktigt. Jag driver hellre en verksamhet som går runt med ASNÖJDA kunder och anställda än ett slafsverk med massor av halvnöjda kunder och anställda för att man hela tiden jagar något man inte kommer åt .
Nog om det!

Inatt sov jag inge bra alls. Från att ha sovit själv en vecka så hade jag både Emma och Harry i sängen och det var lite ovant. Skulle hon sova över en natt till skulle jag vara van redan i natt men första natten är alltid så för mig om någon sover bredvid.

Jag fick ett sms igår kväll att middagen skulle stå på bordet när jag kom hem. Emma och Ege hade lagat en helt underbart god wok (jag är ingen wokfantast annars) med biffstrimlor och glasnudlar. Ljuvligt gott!! Bara lyxen att det fanns färdiglagad mat och kärlekfulla människor som inte krävde något utom mitt sällskap när jag kom hem var underbart. Dom VÄNTADE på att jag skulle komam hem så vi kunde äta ihop.
Ingen kall halv tonfiskburk i soffan framför tvn, själv..eller naturdiet i bilen på väg någonstans. En SITTANERVIDBORDETOCHPRATAOCHÄTAIMINST20MINUTEROCHTITTAPÅVARANDRAOCHKÄNNASMAKENPÅVADMANÅT! WOW!

Tänk att det finns människor som gör sånt här varje kväll :O så vill jag bli :(

Shieeet...nu är klockan dags för mat ochjag har missat mellanmålet som vanligt. Tror jag har ätit typ 3 mellanmål (totalt) sen operationen. Man skall ju äta igenomsnitt ca 6-8 ggr per dag. Jag äter max 4ggr per dag.
Jag tappar hår som bara faan. Mitt fina hår som hade blivit så tjockt :( nu är det snortunnt och varje gång jag duschar så tappar jag en angoratröja ur skallen ungefär :( måtte det lugna sig snart.

Måste nog göra blodprover igen och se om jag har brister...det lär jag ju ha nu.

Nu måste jag göra INVENTERINGEN...hur många ggr har jag skrivit det? men idag skall jag skicka iväg den om jag så måste stänga salongen för att få tiden att sitta o göra det.

Jag lovar att jag skall bli en bättre vän när det har lugnat sig lite och jag kan se en framtidsplan :/ men jag finns fortfarande här om ni ringer...det är bara att jag är för tankspridd och sinnesslö för att höra av mig som jag borde och ta initiativet att ringa. Jag kommer på det för sent på dagarna...kl 23 när jag kommer till ro har ju alla gått och lagt sig. Men ni finns i mina tankar hela tiden!
Äsch...jag får helt enkelt visa det för att ni skall tro på det. Jag gört!

Nu måste jag äta...orka. Det blir naturdiet.

Hejdå

Inga kommentarer:

 
Web Analytics