torsdag 24 mars 2011

Retroaktivt inlägg 2 (saxat från FB) 23 mars

Jag försöker hinna sola lite mellan mammas hysteriska scheman.

Jag har seméster men imorse väckte hon mig kl 8.30. Hon är galen.

För det mesta går det bra mellan oss men vi gnabbas en hel del mellan varven. Men jag pallar inte hennes stil och hon pallar inte att jag säger till henne :P

Väcker hon mig före 9.30 imorgon så kommer jag bita skallen av henne. Visst är jag här och hjälper henne med lägenheten men det är MIN semester jag offrar...då skall jag fan inte känna mig stressad under tiden.

Men det är nog så jag får se på resor med min mamma...som jobb....med vissa förmåner. För den kvinnan kan inte vila.

Vi har varit ute på en enooorm grossist hela dagen för att kitta lägenheten med saker...allt från porslin till sängprylar till tomater...dom har allt för restauranger till godisbutiker. Hela dagen där utan mat...sen kom vi hem med balkongmöbler, mat, sängkläder, skarvsladdar och fan och hans moster...packade upp och monterade etc, åt sen lite rester vi hade hemma. Sen vill hon gå ut på en långpromenad direkt....nänänä...jag är helt slut ju.

Så nu är hon ute som en liten duracellkanin och skaver asfalt och jag och mormor sitter o njuter av lugnet.

Morsan blir ibland sur på att jag och mormor kommer så bra överens (vi gaddar tydligen ihop oss) men jag tycker att man skall kunna sitta och bara vara bekväm med tystna ihop...men min mor och bror vet inte vad tystnad innebär...

Mormor och jag är lugna, lite sömniga, softa skulle jag vilja påstå.

Mamma är som en liten ångvält..eller en liten padda...en sån där som plattar till marken innan man lägger plattor eller asfalt. Lite stötig och kantig.

Äh jag blir trött bara av att tänka på det. Jag älskar henne högt men efter för mycket tid ihop så börjar jag tugga fradga (hon med ).

Vädret har stabiliserat sig och det är ca 21 grader i skuggan. Kvällarna är svala.

Nu skall jag varva ner ett tag vi skall kanske ut o bowla ikväll.

Puss

.

1 kommentar:

sabina sa...

hahahahah
du dödar mig!

skönt med 21 grader hörru!
jag kan komma ner jag också och hjälpa din mamma, jag flänger mer än gärna runt och kan förutom att fråga efter priset på turkiska även säga "var ligger stranden" en ovärderlig tillgång med andra ord. ;D

 
Web Analytics