torsdag 24 mars 2011

Retroaktivt inlägg 1 (saxat från FB) 22 mars

Ni får helt enkelt stå ut med mitt bloggande här ist för turkhelvetescensuren låter inte mig blogga på min vanliga address www.shazzabelle.blogspot.com (mongon!!)

Jag har köpt vääääärldens ballaste MC-hammerbyxdress...jo jag vet...det låter inte snyggt men den ÄR snygg jag lovar!! Och ett par lila lädersandaler med en skandalöst hög klack :D

Jag kan ha höga klackar igen nu när jag inte väger lika mycket som en nyfödd elefantunge :D

Okej nu skall jag sluta vara så ego och bara prata om mig själv :P

Mammas lägenhet är uuuuuuuunderbar. Utsikten är 360 grader och den är två våningar. Det är ett penthouse.

Jag sprang upp för trappan DIREKT och deklarerade ägarskap över övervåningen. Jag har ett stort fint sovrum och ett enormt vardagsrum med en stoooor skjutdörr ut på en stooor takterass. Sen har jag ett litet badrum också :D

Allt jag behöver nu är en liten kyl där min älskade cola light kan bo så är jag självförsörjande ;)

Mormor har fått mitt rum den här gången för hennes säng har inte levererats ännu så jag sover i vardagsrummet.

På nedervåningen är det ett stoort kök med ett såndär dragfönster som tar upp hela väggen och skitfint kök. Jag tror det är typ 4 ballar totalt (balkonger) så man har gott om egen plats och kan följa solen för dom ligger i alla riktningar.

Poolen är inte färdigbyggd men det blir nog bra nångång...havet är inte SÅ långt bort.

Nu har jag legat o solat men jag gick in för minareterna började bröla och jag började bli ganska välgrillad.

På kvällarna måste vi ha luftkondisen på....för värme haha. Det är kakelplattor i lägenheten överallt och blir ganska kallt om kvällen (det är ju bara mars liksom).

Vad merdå? Mamma fyllde år igår så vi var på riktigt najs restaurang inne i stan. Tyvärr dampade jag loss (för normala människor åt jag en LITEN BIT bröd...för gastric opade typer så åt jag en måltid bröd) innan maten för jag var huungrig...så när min "mixed grill" kom in orkade jag bara en fisliten bit köfte sen kunde jag bara sitta och titta på hur alla vältrade i sig maten haha. Det gjorde inte mig ett dugg men turkarna trodde nog att jag inte var nöjd...jag försökte förklara men jag vete fasen om dom hajjade. Jag fick ett litet vitlöksosande paket med lammkotletter och mina andra rester hem :P

HAHAHAHAHAHAH....mormor sitter på ballen :P och solar. Först satt hon i alla kläder och halsband etc...sen ropade hon ett litet: "hallåååååå kan du ta av mig halsbandet?? Jag vill inte ha ett sånt där vitt streck".

Sen nästa gång jag tittar ut har hon hasat av sig tshirten och bh'n (hon har protestuttisar efter att hon haft bröstcancer i båda bröna) och sitter med sin lilla späda 10-åriga pojkkropp och njuter av solen. Men proteserna ligger fan o kokar i knät på henne hehehe....solen GASSAR :)

Mamma fick just DRA in henne i skuggan för hon är ju bara en liten vit ödla ;)

Morsan sa just att vi skulle razzla ner på stan...då hör man ett litet buttert muttrande från mormor: jag har inte ALLS nån lust att RAZZLA!!! hahahah lilla buttergumma :D

Nu skall JAG razzla in i duschen...jag skall ner på stan och höja landets BNP...FUUUCK YEAH!!!!

Pussis

Inga kommentarer:

 
Web Analytics