onsdag 2 mars 2011

Fakk jää

Guds gåva till ickefrukostintresserade människor är NATURDIET :D
Det är så skönt att sörpla i sig näring i sin egen takt...

Skulle jag vara tvungen att göra det så skulle jag gnälla som Charie Sheen på ett behandlingshem...men sålänge jag får välja att dricka det när jag inte VILL äta så går det bra. Och nu har dom uppdaterat sig och skapat en Vanilla Chai-smak som är precis som en chai-latte :) hur bra kan det bli liksom?

Idag fyller min skalliga lilla pappa 60 år. Jag tog alla mina sparade pengar från nödkassan och köpte en ny portfölj åt honom...vet ni vad en fakking portfölj kostar??? Bara för att man vill ha 3 fack och bra kvalitet så kostar det 4500 kronor :O

Men men...karln går ju runt med våran månadsredovisning i en plastkasse från TEMPO (inte nya Tempo, mataffären, utan Tempo som senare blev Åhlens typ i slutet på 80-talet). Det är dags att värna om mitt pappersarbete och kan jag göra det under cover för att det är farsans födelsedag så desto bättre.

Han kan ju aldrig ba va glad och ta emot heller. Ist för att säga att tårtan var god "den är micket sött...min såkker kåmmer bli MICKET hög" och portföljen "men GOMMAN den kostade micket..sekert tretuuuuzen"..*jag sträcker på nacken och vänder blicken uppåt för att indikera att det var mycket mer än så..varpå hans ögon vidgas och han ser förskräckt ut*...

Han menar att han HAR en portfölj men den går inte att stänga och portföljer måste ju stängas för att man skall kunna bära dom (eftersom handtaget är i "locket") och den här har en axelrem dessutom...så han måste inte kånka i handen jämtinen.

Sist men inte minst har han 3 dagar på sig att ångra sig om han inte vill ha den.
Men jag måste säga att jag är lite kallsvettig av priset...men han fyller ju bara 60 en gång och det är sällan någon får skämma bort honom.

Igår kväll kom Egget och Lale..eller jag hämtade dom från dansen och sen handlade vi lite Maxi och SEN åkte vi hem. Det blev en sen kväll som vanligt :P men mysigt..också som vanligt ;)

Ege klippte sig hos Dalle och har nu lika långt (kort :P) hår som jag :D hon passar jättefint i det även om hon nojjar sig...men det GÖR man när man klipper av sig sin man.

I helgen är jag ledig!! Jag SKA sova ut...sen får vi se vad som händer! Hoppas det är fint väder och att mamma har något för sig :P hehe

Näe nu tycker jag att det här inlägget är tråkigt...så jag slutar HÄR

(eller efter detta) PUSSIS!!

Inga kommentarer:

 
Web Analytics