fredag 25 mars 2011

Vad skönt raring, gick det för dig nu?

Så sade min mormor till mig på restaurangen...
Hon ville egentligen bara veta om jag lyckades bra i mitt telefondataspel som jag frenetiskt har spelat i 4 dagar nu.
Hela sällskapet BRÖT ihop av skratt-

Jag är hooked! Det började lite lätt med att jag fjantade runt några banor...sen klarade jag några banor och en boss...nu är jag helt absorberad. Vi snackar inte nån jävla avancerad smartphone heller utan en SE C901...eller kanske 902..jag vet inte :P

Har någon provat Bubble Town?
Snart får jag lägga in mig på avgiftning. Jag ligger med telefonen och plippar till sent på natten. Härromnatten skulle mamma komma och kolla om jag hade lagt undan telefonen och jag hade petat in mina öronproppar och var helt absorberad när hon smög fram i mörkret till min säng. Att säga att jag nästan lade en chokladremsa i taket är en understatement.

Ämnesbyte.
Taxiresa hem från stan.
Taxichaffisen (inte vår vanliga) kör som en dåre och jag påpekar det i starka ordalag och pratar om diverse annat eftersom han inte fattar. Han har jättebra engelska dock. Sen var han ganska snygg. Jag brukar inte tycka "blattekillar" är snygga så jag påpekar att han är snygg och vi diskuterar hans utseende sinsemellan och lite annat på svenska...han har ju just berättat att han aldrig rest utanför Turkiet och dessutom frågat var vi kommer från, trots att han hört oss prata..så jag gissar...no swedish. Han tjattrar med mamma i framsätet. När vi kliver ut ur bilen så tittar han på mig och säger: tack för denna gång hoppas vi ses nästa gång.
PÅ SVENSKA!!!!!
DOH!

Och där tänker jag avsluta. Jag skäms. Jag VET ju att det kan bli så...att sannolikheten här är större pga alla brudar som åker hit o lär turkarna svenska. Men han skulle verkligen inte kunna svenska enligt mina uträkningar! INGEN ALLS!!!
Resan tog iaf 20 minuter. Jag hann säga massor på den tiden :O

Jag känner mig naken och exposed :P

Fan

1 kommentar:

Barbabitch sa...

Hahahahahaha!!
Jag kan verkligen se dig framför mig!!!
Hahahahahahahahah!

 
Web Analytics