onsdag 30 mars 2011

ghjlhjklg

Var helt pajjad igår.
Ville bara gå hem o ta en sömntablett (observera EN!) och sova bort allt och hoppas på att det skulle vara bättre idag.

Ist började jag och Ege prata om massa saker och det var urtrevligt och jag slappnade av och kände mig gladare men resultatet blev ändå att jag somnade kl 03.30 och med den kassa sömnen natten innan blev det kanske inte så jättelyckat.

Nu håller jag på att bli förkyld igen (!) och pappa har redan ringt och förstört min dag med sitt jävla gnäggande.
Jag blev genast kort i tonen och han tog åt sig och blev stött.
Hur skall jag säga till honom att jag är helt krossad över hur han sköter saker och att jag vill skrika åt honom för han sviker mig så jävla hårt när han spelar?

Min pappa är sjuk. Nej jag säger inte bara som en arg tonåring. Han är spelberoende och dom senaste dagarna har jag fått veta till vilken grad han är sjuk och det har skrämt mig så mycket att jag blir munntorr.

Det är på samma nivå som en svår alkoholist. Lögn, smyg, ilska, förskönande av sanningen etc.

Dom spelar med ens hjärna och vänder på koncepten tills du själv tror att du är knäpp och överreagerar. Men så är det inte.

Nu måste jag jobba...får skriva mer om min roliga tillvaro just nu, senare.

Pis

1 kommentar:

tove sa...

åh jag vet hur du känner dig. Min pappa är alkoholist, ingen höjdare. Han håller på att sakta jaga livet ur mig kan jag lova.. Håller på att bli galen,och så tampas man med skuldkänslor som dom lägger på en bara för att dom själva inte har någon insikt om sin sjukdom..
Jag går på ACOA, vuxna barn till alkoholister, det hjälper mig att bli lite fri. Men man måste jobba stenhårt med sig själv för att klara av att leva bredvid en människa med missbruk, finns så mycket svek att jag nästan tappar andan..
Tänker ofta på dej, skulle vilja ringa men vet att du har mycket så du får gärna ringa mig om du orkar och vill,
STÖRSTA kramen

/Tove

 
Web Analytics