fredag 25 mars 2011

Blandade känslor

Det ÄR ju skönt att komma hem..onekligen.
MEN den här lägenheten har gått rakt in i hjärtat på mig och jag vill bo här typ resten av mitt liv.

Kanske en överdrift...men den är så jävla najs att jag inte kan beskriva det med ord. Jag har nog aldrig ägt något så här fint och lyxigt (och jag äger inte den här heller..men) jag kommer ju ha tillgång till den på ett sättsom är som att äga (fast utan alla utgifter haha).

Jag skulle nog inrett lite annorlunda men det funkar såhär också :) sängplatser finns det iaf gott om.

Nu har vi städat och packat för vi åker imorrn klockan 6 på morgonen.

Totalt har jag köpt 2 resväskor, ett par örhängen, en MC-hammerbyxklänning (och JA jag KOMMER att göra dansen när jag har den på mig :P), ett par sandaler och köksgeråd. Resten av allt jag köpt är presenter åt ungar :P det finns så sjukt balla kläder för barn här :P

Arvid och Lale kommer med andra ord se jävligt balla ut i sommar :) och barnen i Örebro är kittade enligt senaste skotrenderna :P

Jag fångade dom sista solstrålarna i eftermiddags och nu glöder huden :) jag gillar den känslan. Man känner inte av något på dagen och sen på kvällen blossar man upp som en nödraket. Så länge man inte har ont och BRÄNT sig är det väl okej :)

Jag har slutat använda solskydd för jag får soleksem av det. Så jag har solat väldigt lugnt, tagit pauser och gått in etc ist för att hårdgrilla mig. Jag tänker att om jag lägger en schysst grund utan att flagna så kommer jag klara mig bättre senare i sommar. Ur cancersynvinkelär det kanske inte grejt...men jag pallar inte vara täckt av små vattniga blåsor som kliar tills man dör EN ENDA SOMMAR till.

Jag har aldrig fattat varför jag fått sånt eksem, har funderat på algblommning i vattnet till jag vet inte vad. Sen läste jag om ofysiologiska solskydd vs fysiologiska och det stämde exakt in. No more solskydd tills jag hittar något som inte är skitkemikalier.

Nu skall vi väl nanna snart. Alla balkongmöbler är intagna (3 ballar blir många möbler), Jalusierna skall vevas ner över fönstren och sladdar skall dras ut. Vet inte om man skall stänga av kranar till diskmaskin och tvättmaskin...mamma vet nog det. Nästa gång jag kommer hit så är förhoppningsvis duschkabinerna fixade och det sista på listan som saknades.
Då kan vi köpa TV och högtalare.
Jag övertalade mamma att inte köpa stereo utan köpa en dator ist med schyssta högtalare...sen behöver man ju bara sladdar och koppla ihop allt med tv'n och spotifaaj så är biffen kirrad!

Så TV, dator och högtalare. Sen dammsugare och några småprylar sen är allt komplett så in i helvete. SKÖNT! Mamma har ju fan fått vänta mer än 2 ÅR längre än utlovat!

Funderar på när jag skall hämta hunden. Skall kolla om han kanske kan få stanna där lite längre. Även om jag saknar den lille skiten så skulle jag få en hel del gjort i helgen utan honom :P

Vårstäd t ex :) jag skall hem och röja skiten ur mitt hem igen. SLÄNGA SLÄNGA SLÄÄÄÄNGA :d

Vi får väl höras och störas.

Önskar en viss person ville svara/höra av sig och inte vara tjurig..eller vad du nu är...du fattas mig faktiskt.

Pöss och güle güle (hej då på turkiska) från Alanya

Ps: jag har lärt mig massor av turkiska nu.
Jag kan säga godmorgon, moster, mormor, folket, vattenverket :P, bröd, smör, apelsin, ost, affär, notan tack, tack så mycket, varsågod, kolla, ja, nej, höger, vänster, solen, vinden, hissen, stadsdelen, byn och massa annat :P

Pöss

Inga kommentarer:

 
Web Analytics