tisdag 4 januari 2011

Min kompis!!

Min älskade fina bästa vän på Irland mår så dåligt.

Hennes as till karl har utsatt henne för allt det västa man kan tänka sig och fortsätter förstöra hennes liv dagligen.
Nu är hon i en situation som kommer kräva dom allra sista dropparna av levnadskraft ur henne. Hon står inför 48 veckor av cellgiftsbehandling för att bli av med en blodsjukdom HAN har gett henne.

Jag hatar honom. Jag vill att han skall försvinna. Jag vill att han skall åka till Afrika och anmäla sig som mindetonator. Då först har han åstadkommit något värdefullt i sitt liv.

Jag vill bara flytta hit henne och hennes ungar. Ta dom ur hela situationen och flytta hit henne. Jag kan grejja jobb åt henne och bostad går att grejja. Hon har köpt ett stort fint hus för sina ihopsvettade slantar men han skall såklart lägga sig i och ha en del av det fast han inte lagt några pengar alls.

:( hon är så stolt också. Kan inte be om hjälp. Jag vill att Extreme home makeover skall komma och lyfta alla bördor från hennes axlar så hon kan focusera på den otroligt krävande behandling hon står inför. Så hon kan bli frisk och fortsätta vara min vän. Min fina glada spralliga vän som förtjänar guld och gröna skogar.

Jag vill åka dit nu och muntra upp henne! Hoppas vårt samtal gav henne styrka idag. Det lät så men sen kommer väl han att ringa eller sms:a och förstöra allt.

Jag sade att hon måste välja. Hon ger honom möjlighet att såra henne sålänge hon väljer att ha honom i sitt liv som sin "partner". Väljer hon bort honom...och arbetar sig igenom den jobbiga tiden i början, så gör hon något för sig sjäv och sin framtid.

Åh jag hoppas hon har styrkan att släppa honom. Eller stå emot honom kanske man skall säga. Sist brände han ur hennes bil :(
Svin!

1 kommentar:

Kataja sa...

Håller tummarna för din vän Ms Laserbeam! Bra att hon har dig!

 
Web Analytics