lördag 15 januari 2011

Underbart

Alltså..jag har en underbar dag.

Jag hade inte det innan. Jag hade kunder som prutade, kunder som inte kom när dom skulle, kunder som inte hade den hygien man kanske skulle kunna önska sig om man skall behandla just den delen på kroppen. Tröttsamt. Jag vill inte behöva skämma ut någon genom att säga att man skall vara lite fräschare än fiskdisken i en saluhall luktar. Jag led igenom det men det kommer inte ske igen. Nästa person skickar jag upp i duschrummet utan pardon. och nej ingen jag någonsin lasrat som läser här har varit så...så det är inget försök att skämma ut någon...enbart berätta om hur dålig en dag kan bli.

Men sen blev jag flirtad med av han jag skrev om. Sen fick jag ett samtal som gjorde mig jätteglad av en person jag alltid tyckt så mycket om. Någon som förtjänar att vara lycklig och definitivt var lycklig ikväll och han ringde mig och pratade och pratade som vi brukade prata och jag blev så glad!

Två snygga karlar som pratat med mig ikväll alltså...frivilligt VALT att prata med mig :)

Utöver detta har jag tränat och klarat 90-graders vinkel sittande mot en vägg i en minut utan att ge upp (annars har jag gett upp vid 30 sek) och jag klarade 6 (SEX STYCKEN!!!) riktiga armhävningar...det du Bella...inte illa för att väga typ dubbelt så mycket som du vavavava? ;) hehehe

SEN så bestämde jag och Ege att ha filmkväll och det var så mysigt att prata i telefon (jag var på väg från Jeanettes träningspass och hon från sin mammas plejs) och säga till någon: "ah okej men fixar du det då så ses vi hemma snart" :D och veta att man skulle mysa med någon hemma om ett par minuter.
Underbart glädjegivande känsla :) det är mysigt att ha dom här. Dom sköter sig själva och har sitt eget hem men kommer o bor ibland. Riktigt mys!

Lale har börjat skratta på ett nytt sätt..så gulligt så man dör. Hon fnittrar liksom. Som vi gör. Som om hon tittat på oss och härmar...som mamma och moster :)lilla skrutt!!

Så jag är nog hög på träningsendorfiner och livet. Mitt liv har förbättrats så mycket sen jag opererade mig. Jag har fått livet tillbaka...från att vara en trött, deppig tjockis som var äldre än mina år har jag börjat hitta mig själv igen. Den jag borde varit under alla dessa år!

Man ändras...man önskar att andra som man saknar kunde se ens förändring. Inte den fysiska...den psykiska. Jag tror inte jag har mått såhär bra på flera år! Jag vet att du har förändrats också och jag ser på från bakom gardinen...jag glädjs för dig, jag är stolt över dig! Jag älskar dig mer för den du är...både den du var och den du är nu...den du kommer att vara..hur det än blir. Jag ser DIG. För den du ÄR!
Heh...jag pratar som om du hörde mig :P Man kan ju hoppas. Puss på sune!

BitterTwitter nattfilosofen.

Men så är det...allt :P hela dagen. Och nu sitter vi här och tittar på En Vampyrs Bekännelser. Lale har fått sin första förkylning och är täppt i sin lilla lilla näsa så hon snusar lite ansträngt.

Imorrn åker dom hem och jag och Harry är ensamma igen :)
Men innan det skall vi (jag och Ege) våldgästa Jeanette och träna imorrn. Vi skall dansa Zumba (för Jeanettes och Eges skull) och sen styrka för min skull :P det skall bli kuul.

Orkade ni läsa hit? DUTTIT isf :)

Jag älskar er! Mina fina vänner som läser om mitt liv!

Puss och gonatt!

2 kommentarer:

Tove sa...

Jag blir glad näår jag läser detta. Även om jag inte kände dig innan operationen. Det är så underbart att du mår så bra, tänk vad vikten har påverkat en så många år. Du är värd allt.
Stor kram

BitterTwitter sa...

Tove <3 my partner in crime !
Jag är så glad att vi har kontakt och hoppas vi ses snart! Puss på dig smalis!

 
Web Analytics