måndag 31 januari 2011

Trevlo med lillebror

Ja ni läste rätt. Lillebror och trevligt i samma mening.

Vi kan umgås ibland. Och om jag spenderar pengar på honom såär han snäll som en kattunge och bubblar positiva små anekdoter som såpbubblor. Tänk vad lite pengar kan åstadkomma ;P Man har ALLTID kunnat köpa honom :P

Vi åkte iväg och handlade saker till salongerna. Toapapper, torky, kaffe, te, plasthandskar etc och frisörgrossisten såklart. Skönt att slippa åka själv som jag alltid gör annars.

Vi hookade upp med Jeanette som hade haft en dålig dagpå jobbet och behövde lite kramar och eftersom hon har en ohälsosam faschination med min lillebror :P så blev hon på gott humör av att hänga med oss (hon är lite speciell :P) haha.

Jag skall dit ikväll och fortsätta operation "pigga upp liten kompis" (tur att man är operationssköterska haha*grymt*badabish*)

Igår kväll kunde jag inte somna (antagligen som följd av all cola light jag hällde i mig när jag tittade på film). Då började jag tänka och denna gång föll tankarna på min lilla kusin som jag älskar över allt i hela vääääääärlden. Anna <3
Mitt lilla hjärtgull. Jag grunnade på hur mycket jag saknade henne och så fickjag ett sånt där ömhetsfnatt som jag fick på pappa härroveckan (så jag blir helt kärlekskrank :P).

Så jag skickade ett sms och sade godnatt och att jag älskade henne.
Då svarade hon att hon hade kännt värsta värmen ca 30 sekunder innan jag messade och kände på sig att jag skulle höra av mig. Sånt där är så ballt!
Hon och jag har ofta gjort så att vi antingen ringer varandra samtidigt eller messar vilket är ganska ovanligt eftersom vi pratar ganska sällan (typ 1 gång per månad eller mindre) och vi bor i olika delar av landet. Hon är antingen i Gälka (Gällivaaaaare) eller i Lund så det är ju inte så att vi ses direkt!

Så jag tror båda kusinerna somnade med varsitt flin igår :) det känns så tryggt att ha varandra. Vi har mycket gemensamt trots ålderskillnaden på 6 år. Minns när hon föddes. Hon var den första babyn som jag minns att jag fick hjälpa med. Jag bytte en blöja på henne och tyckte hon var råläbbig för hennes skit såg ut som senap :P haha.
Det tog lång tid innan slutade förknippa henne med senapsskit :P hehe.

Nu ligger Mickan med sin stora gravidmage i vädret på min behandlingsstol och vilar fötterna. Svårt att tänka att hennes lilla lilla kropp töjs ut som den gör hihi. Hon är inte tjock..det är bara bebis.

Jag skall få vara med när hon föder :D så nu skall jag bli moster IGEN :D jag kände just på Pinky som levde rövare i magen. Pinky är arbetsnamnet på ungen :) JAG har kommit på det :D Dominiq skall tatuera "Pinky" på sitt lillfinger hihi. Kul ju :D

Nu sitter vi alla inne på mitt kontor och skrattar så tårarna sprutar. Klockren arbetsplats!

Puss på magmusklerna :)

Inga kommentarer:

 
Web Analytics