måndag 3 januari 2011

Uhooooh

Det här med alkohol funkar ju mycket bättre när man har designermage :O

Emma och jag har just delat på en flaska rött och jag känner mig varken svettig, röd i nyllet eller ostabil :O
Det finns en högre frekvens av alkoholsim hos gastric opererade...jag börjar hajja varför. Det måste vara så här andra upplevt dricka hela sina liv :O

Det är ju najs :O (som mamma säger...man undrar hur många som fyller 60 innan dom börjar slänga sig med termer som najs/schysst/olla och tja? Tydligen min mamma iaf :P)

Men som förut skulle jag lika gärna kunna va nykter och säga nej tack...utan att känna mig besviken...men detta är en helt ny upplevelse för mig. Alkohol har alltid fått mig att må ganska risigt, inte bara efter utan under fyllan.

Mår man dåligt av att blanda rött och vitt? För nu gör jag det :P och popcorn...

Emma och hennes pojkvän har varit här och det har varit så trevligt. Dom har verkligen hittat varndra nu och har kommit förbi den där plågsamma fasen då man är så gullenuttig med varandra. Nu är det ironi och personangrepp som gäller fast med kärlek. Det älskar jag haha. Om man inte kan skämta HÅRT och BRUTALT med sin älskade kan man ju lika gärna lägga ner....(tycker jag då..ironi/sarkasm och torr humor rockar ju...men man måste visa sen at man bara skojar..så ingen blir ledsen PÅ RIKTIGT)..kärlek skall ju vara centrum :P

Emmas farmor hade sagt åt dom att "inte pippa hela natten (igår)) för dom skulle vara vakna och köra hela dagen idag" och Ricky tyckte det var underbart roligt men samtidigt obekvämt så "intey pippah" var kvällens slagord hahaha. Det roliga är att hennes farmor är ett par år äldre än min mormor och dom använder inte sånt språk generellt så man blir lika förvånad varje gång.

Fast jag har nog härdat min mormor under årens lopp hahaha...vi pratar om allt. En klassiker är: "jag önskar att jag hade varit lika...experimentell...när jag var i din ålder" hahahahah. Mormor har alltid vetat vem man träffat och gjort vad med före alla andra och ändå är hon en pryd liten dam. Så ingen skulle gissa det från utsidan. Jag brukade ringa sent på kvällen och hon svarade alltid på samma lite strama sätt som signalerade att hon låg i sängen men inte sov än och det var inte fint att ringa så sent.

Hade natteskapaderna gått bra så var det en glad BitterTwitter som kvittrade i luren och hade det inte varit bra på kärleksfronten (alltid samma kille OBS!! :P) så lät det såhär: *snyft* -mormor...kan du ringa upp mig...*snyffffft*..på mobilen...jag behöver dig nu!!!!! hahahaha

När min älskade lillkusin blev äldre fick vi identifiera oss när vi ringde och grät mitt i natten för då visste hon inte vem hon skulle ringa upp hahahaaaaaaaha undrar hur många 100 om inte 1000 hennes telefonräkningar låg på. men hon älskade det. Hon pratar fortfarande om det med ett leende. Hon älskar att vara behövd. men nu är det lite läskigare eftersom hon inte vet hur hon skall hjälpa när hon inte är 100% långre...så vi utsätter henne inte för sånt längre :P nu ringer jag och lillkusin varandra direkt! ;) vi har så många av vår älskade mormors egenskaper och visdomsord inom oss så vi kan agera mormor-representant åt varandra utan att skämmas :P

HUR kom jag in på detta?
Mmm liten klunk vin...

Jag har kommit fram till att min hund är homo...för människor.
Han blir helt salig om det finns vuxna män i närheten. Han bara tvingar sig upp i deras knä där han bökar in sig, lägger sig till rätta och somnar som ett barn på sin mammas barm.

I helgen var det Tommy, innan det var det Rickard och nu Emmas kille Ricky hahaha och innan det har det varit Kristoffer från hemtjänsten. Han bara älskar testosteron. Det kanske är mitt misslyckade kärleksliv som gört :P
Tillochmed när Sussie och jag sov i samma säng i helgen låg han som ett tryggt litet barn mellan våra fotändor. Det var 2 pers i sängen...han var lycklig!

Jag kanske skall lägga ut en sida på en av nätets dejtsidor..."jag måste skaffa en husse åt min hund för han är inte trygg utan testosteron" lilla bubben :P

Jag kan nog svara på min egen fråga om rött och vitt vin...det schnurrar i huvet nu...det gjorde det inte innan...men iof har jag klunkat ett TILL glas vilket leder till ökat shnurr bara det :P

I dag var jag hos Jeanette och tränade. Hon hade satt samman ett styrkepass som hette duga. Jag ville gråta och skrika när vi skulle göra utfall och sånna där armhävningar baklänges mot ett bord men det funkade bra annars. Jag passar på att blogag nu för imorrn kommer jag vara *NULLAD! Mina armar darrar och knäna höll inte emot tillslut...dom levde sitt eget liv totalt tillslut!

Men jävlar i min lilla låda vad det var skönt att komma igång. Skall bara köpa en yogamatta så jag kan göra armhävningarna bra för jag gled med fötterna i dag. på onsdagkväll skall vi köra igen :D och då skall vi köra zumba också....wiiii :) hon är ett träningsfreak så det är kul!!! Ullis...jag vill köra wiiiyoga med dig också :D

uhm...vad mer?

Imorrn skall jag till neurologen för att kolla varför jag har haft så konstiga vallningar dom senaste 2 åren. Ena minuten kan jag vara normal men nästa kan det se ut som ngn har slängt en hink vatten över mitt huvud. Iof har det minskat sen jag gick ner i vikt (vilket nu är snart 11kg men ändå...)
Äntligen har dom hört av sig. Hmm undrar var dom kommer tycka om jag kommer dig imorrn och luktar baksmälla och har hjärtklappning :P kanske skall dricka lite H2o och sova :P

Okejrå...jag har haft en underbar helg med en massa härliga människor!!! Tack finaste allihopa!

Nä men nu kanske jag skall sova.

Och du...det var synd att du inte kunde svara på något av mina meddelanden...trodde inte det var SÅ mellan oss :(

Godnatt!

Inga kommentarer:

 
Web Analytics